Patarimai bijantiems skristi

Jeigu dažnai skraidote, tikriausiai matėte bent vieną situaciją, kai lipant į lėktuvą vienas ar kitas keleivis ima elgtis įtartinai, kartais net ir juokingai. Galbūt dėl tokios savijautos kaltos nepalankios oro sąlygos, tačiau greičiausiai jie kenčia nuo skrydžio baimės. Artėjant pakilimui tokios baimės tik dar labiau išryškėja - tvirtai sugniaužti kumščiai, nekontroliuojamas prakaitavimas, o kartais net ir nevaldomos emocijos išduoda, jog žmogus bijo skristi. Skrydžio baimę nugalėti galima ne visada, tačiau ją kontroliuoti įmanoma. Pateikiame Jums keletą praktinių patarimų, kaip įveikti aviafobiją:
  • Atminkite, kad Jūs toks ne vienas - kas šeštas keleivis turi skrydžio baimę. Net 35 procentai orlaivių įgulos narių turi aukščio arba skrydžio fobijas. 
  • Oro transportas - antra pagal saugumą trasnporto priemonė po eskalatorių ir liftų. Tikimybė, kad pateksite į aviakatastrofą yra 1 iš 11 milijonų, tuo tarpu tokia tikimybė važiuojant automobiliu - 1 iš 5000. Taigi pati pavojingiausia kelionės dalis - Jūsų kelionė į oro uostą. 
  • Neslėpkite savo baimės - pasakykite, kad bijote skristi striuardesėms, greta sėdintiems keleiviams. 
  • Į turbulenciją reaguokite taip pat, kaip reaguojate į duobes važiuodami automobiliu. 99 procentai visų sužalojimų esant turbulencijai atsiranda dėl neprisegtų diržų ar neuždarytų bagažo spintelių.
  • Registruodamiesi į skrydį paprašykite vietos lėktuvo priekyje - turbulencija lėktuvo gale būna stipresnė. Jeigu labai bijote skristi, rinkitės kuo trumpesnius skrydžius ir kuo didesniais lėktuvais.
  • Stenkitės negalvoti apie savo baimę - žiūrėkite filmą, netgi jei jį Jūs jau matėte, skaitykite knygą, spręskite kryžiažodžius. 
  • Skrydžio metu negerkite kavos ar kitų kofeino turinčių gėrimų, kurie tik padidins Jūsų nerimą. Rekomenduojama išgerti taurę vyno - tačiau su alkoholiu nepersistenkite. 
  • Klausykite raminančios, atpalaiduojančios muzikos. Jeigu bijote skristi, tikėtina, kad girdėsite neegzistuojančius arba visiškai skrydžiui normalius garsus. 
  • Nesigilinkite į aviakatastrofų detales. Skrydžio metu Jūsų vaizduotė ims viršų ir sukurs Jums neįtikėčiausių lėktuvų avarijų scenarijų. 
  • Stenkitės giliai ir lėtai kvėpuoti. Atminkite, kad maišelis, kuris turi būti naudojamas pykinimo atveju, gali būti panaudotas ir kvėpavimui. 
  • Svarbiausia visada atminkite, kad orlaivio pilotai yra lygiai taip pat kaip ir Jūs suinteresuoti, kad lėktuvas saugiai pasiektų kelionės tikslą. 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą